Masz pytanie? Zadzwoń: +48 788 837 887 | Pn. – pt.: 9:00 - 16:00

Brak produktów

Do kasy Zamknij

Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka

Ilość
Razem

Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Razem produkty:
Razem
Brak produktów
Bezpieczeństwo: Masz 14 dni na zwrot
Dostawa kurierem tylko od 13 zł
Dostawa GRATIS: Przy zakupie powyżej 250 zł
Szybka wysyłka do 24h

Blog Biowitalni.pl

'5 powodów dlaczego należy przyjmować olej rybny'

Czy przyjmowanie takiego suplementu poprawi stan zdrowia? A może należy się zastanowić "Dlaczego nie przyjmuję oleju rybnego?"


Istnieje niezaprzeczalnie duża ilość dowodów potwierdzających, że spożywanie tłustych ryb ma korzystny wpływ na zdrowie. Jednak szacuje się, że dwie na trzy osoby nie jedzą tłustych ryb dwa razy w tygodniu zgodnie z zaleceniem brytyjskiego Ministerstwa Zdrowia [i].

Niezależnie od smaku, zapachu, ceny, wiedzy i doświadczenia w przygotowaniu ryb, jedzenie tłustych ryb nie zawsze może być możliwe.

Na szczęście jest alternatywa tj. suplement w postaci oleju lub kapsułek. Dostarcza on niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, -6, -9, a także DHA i EPA w dogodnej formie suplementu.

Korzystny wpływ spożywania kwasów omega od ryb na zdrowie obejmuje:

  1. Układ sercowo-naczyniowy - kwasy omega-3, a dokładniej DHA, znacznie zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia chorób serca. Jedno z najważniejszych badań z udziałem 11 323 pacjentów po zawale mięśnia sercowego, wykazało, że podawanie oleju rybnego w dziennej dawce 1g przez rok zmniejszyło ryzyko zgonu w wyniku chorób układu krążenia o 30% [ii]. 
  2. Umysł - deficyt kwasów omega-3 i -6 przyczynia się do licznych zaburzeń psychicznych. Oba kwasy odgrywają istotną rolę w funkcjach neurologicznych organizmu. Recenzja 21 badań klinicznych wykazała, że objawy depresji uległy znacznemu zmniejszeniu w wyniku podawania kwasów omega-3 [iii]. 
  3. Ból i stan zapalny - olej rybny wysokiej jakości zawiera dużo kwasów omega-3, które regulują odpowiedź zapalną organizmu. Suplementacja olejem rybnym pomaga unormować czynniki prozapalne, które często wywołują ból i dyskomfort. 
  4. Skóra - kwasy tłuszczowe omega wykazują silne właściwości przeciwzapalne. Badanie przeprowadzone nad spożyciem oleju rybnego pokazało znaczne zmniejszenie objawów atopowego zapalenia skóry tj. swędzenie, łuszczenie się i zaczerwienienie skóry [iv]. Wykazano także, że te kwasy tłuszczowe zmniejszają uszkodzenia skóry wywołane długą ekspozycją na słońce [v].
  5. Ciąża i karmienie piersią - u kobiet, które przyjmują olej rybny w czasie ciąży może wystąpić mniejsze ryzyko przedwczesnego porodu, prawidłowa długość ciąży, waga urodzeniowa oraz rozwój neurologiczny dziecka. Badanie z udziałem 533 zdrowych kobiet, którym podawano olej rybny od 30. tygodnia ciąży, wykazało mniejsze ryzyko przedwczesnego porodu o 40-50%, dłuższy przebieg ciąży o 4 dni i wyższą wagę urodzeniową o 107 g [vi].

Podsumowując, jest wiele powodów, aby jeść tłuste ryby. Dobrą alternatywą są osób, które nie lubią ryb lub nie jedzą ich odpowiednio często, jest olej rybny w formie suplementu.

Nawet weganie i wegetarianie mogą korzystać z dobroczynnych właściwości oleju rybnego. Olej lniany to doskonałe źródło niezbędnych kwasów tłuszczowych omega-3, -6 i -9. Algi morskie z kolei dostarczają istotne dla zdrowia kwasy EPA i DHA. Dobrej jakości suplement powinien zawierać odpowiedni dla wegan olej zawierający wszystkie powyższe kwasy tłuszczowe.

Autor: Katie Bell
Jest technologiem żywienia i biochemikiem. Pracuje na stanowisku Technical Service Assistant w firmie Viridian Nutrition.

[i] "New National Diet And Nutrition Survey Shows UK Population Is Eating Too Much Sugar, Saturated Fat And Salt - GOV.UK". Gov.uk. N.p., 2017. Web. 14 Mar. 2017.
[ii] Dietary supplementation with n-3 polyunsaturated fatty acids and vitamin E after myocardial infarction: results of the GISSI-Prevenzione trial. Gruppo Italiano per lo Studio della Sopravvivenza nell'Infarto miocardico. Lancet. 1999 Aug 7;354(9177):447-55.
[iii] Kraguljac NV, Montori VM, Pavuluri M,et al. Efficacy of omega-3 Fatty acids in mood disorders - a systematic review and metaanalysis. Psychopharmacol Bull. 2009;42(3):39-54.
[iv] Koch C, Dölle S, Metzger M,et al. Docosahexaenoic acid (DHA) supplementation in atopic eczema: a randomized, double-blind, controlled trial. Br J Dermatol. 2008 Apr;158(4):786-92.
[v] Sies H, Stahl W. Nutritional protection against skin damage from sunlight. Annu Rev Nutr. 2004; 24:173-200.
[vi] Olsen SF, Sørensen JD, Secher NJ, et al. Randomised controlled trial of effect of fish-oil supplementation on pregnancy duration. Lancet. 1992 Apr 25;339(8800):1003-7.

Przeczytaj także:

Polecamy Biowitalni.pl

Dlaczego Biowitalni?

Jesteśmy pasjonatami zdrowia i dobrego samopoczucia.Biowitalni to miejsce i ludzie, którzy chcą czerpać siłę i wiedzę z natury.

więcej o nas...

Zapisz się i zyskaj 5% na pierwsze zakupy

My także nie lubimy spamu więc będziesz otrzymywał(a) tylko wartościowe informacje