Masz pytanie? Zadzwoń: +48 788 837 887 | Pn. – pt.: 9:00 - 16:00

Brak produktów

Do kasy Zamknij

Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka

Ilość
Razem

Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Razem produkty:
Razem
Brak produktów
Bezpieczeństwo: Masz 14 dni na zwrot
Dostawa kurierem tylko od 13 zł
Dostawa GRATIS: Przy zakupie powyżej 250 zł
Szybka wysyłka do 24h

Blog Biowitalni.pl

Czy wiśnie mogą zapewnić zdrowy sen?

Bezsenność to często spotykany problem. Szacuje się, że 45% mieszkańców Ziemi cierpi na problemy ze snem (wg Gazeta prawna), a Polska znajduje się w europejskiej czołówce, jeżeli chodzi o liczbę osób cierpiących na bezsenność. Jednak nauka znalazła doskonałe rozwiązanie - wiśnie! Korzystne działanie wykazuje również magnez.


Osoby cierpiące na bezsenność skarżą się na trudności w zasypianiu, utrzymanie snu, zbyt wczesne budzenie się lub sen o złej jakości, który nie daje wypoczynku. W ciągu dnia są one rozdrażnione i zmęczone.

Choć wiśnie najczęściej są wykorzystywane w kuchni, mogą również korzystnie wpływać na bezsenność. Wiśnie to bogate źródło proantocyjanidynów i melatoniny - hormonu, który reguluje cykl snu.

Liczne badania kliniczne wykazały, że wiśnie mogą poprawić jakość snu i podnieść poziom melatoniny zaledwie w dwa tygodnie. [1] [2] Nie wykazują skutków ubocznych, zapewniając wysoki poziom energii następnego dnia.

Magnez również wykazuje korzystne działanie na sen. Niedobór tego minerału prowadzi do problemów ze snem czy bezsenności. Natomiast suplementacje magnezem zapewnia regenerujący sen.[3]

Rysunek: Magnez zmniejsza bezsenność i poprawia jakość snu [3]



Wykazano, że niedobór magnezu może zmniejszyć produkcję hormonu snu tj. melatoniny. Ponadto niedobór snu obniża poziom magnezu w organizmie. [4] Objawia się to rozdrażnieniem i snem o złej jakości. [5]

Badania podają, że magnez reguluje działanie serotoniny i dopaminy (neuroprzekaźników odpowiedzialnych za dobry nastrój). Z kolei niski poziom magnezu zaburza równowagę neuroprzekaźników, które przyczyniają się do problemów ze snem i bezsenności. [6] Suplementacja magnezem uspokaja, odpręża, a także pomaga zasnąć. Badacze podają, że aminokwas glicyna oraz ekstrakt z czerwonych daktyli wykazują takie samo działanie. [7]  [8]  [9]

Przyjmuj 200 - 300 mg magnezu z wiśniami Morella godzinę przed snem. Stosuj kurację codziennie, co najmniej przez miesiąc, a zaczniesz lepiej sypiać i czuć się lepiej.  

Autor: Jenny Hall, specjalista dietetyk i Technical Service Assistant w firmie Viridian Nutrition. Ukończyła z wyróżnieniem studia w zakresie nauka o żywieniu.

Źródła:
 [1] Howatson G, Bell PG, Tallent J, Middleton B, McHugh MP, Ellis J. Effect of tart cherry juice (Prunus cerasus) on melatonin levels and enhanced sleep quality. Eur J Nutr. 2012 Dec;51(8):909-16
[2] Pigeon WR, Carr M, Gorman C, Perlis ML. Effects of a Tart Cherry Juice Beverage on the Sleep of Older Adults with Insomnia: A Pilot Study. Journal of Medicinal Food. 2010;13(3):579-583. doi:10.1089/jmf.2009.0096.
[3] Abbasi B, Kimiagar M, Sadeghniiat K, Shirazi MM, Hedayati M, Rashidkhani B. The effect of magnesium supplementation on primary insomnia in elderly: A double-blind placebo-controlled clinical trial. J Res Med Sci. 2012 Dec;17(12):1161-9.  
[4] Nielson F H  2015  Relation between Magnesium deficiency and Sleep Disorders and Associated Pathological Changes.  Modulation of Sleep by Obesity, Diabetes, Age, and Diet.  291-96.
[5] Chollet D, Franken P, Raffin Y, et al. Blood and brain magnesium in inbred mice and their correlation with sleep quality. Am J Physiol Regul Integr Comp Physiol. 2000 Dec;279(6):R2173-8.  
[6] Poenaru, S., Rouhani, S., Durlach, J., Aymard, N., Belkahla, F., Rayssiguier, Y., et al. (1984). Vigilance states and cerebral monoamine metabolism in experimental magnesium deficiency. Magnesium, 3, 145–151.
[7] Yeung WF, Chung KF, Poon MM, Ho FY, Zhang SP, Zhang ZJ, Ziea ET, Wong VT. Chinese herbal medicine for insomnia: a systematic review of randomized controlled trials. Sleep Med Rev. 2012 Dec;16(6):497-507.  
[8] Jiang JG, Huang XJ, Chen J. Separation and purification of saponins from Semen Ziziphus jujuba and their sedative and hypnotic effects. J Pharm Pharmacol. 2007 Aug;59(8):1175-80.  
[9] Fujita T, Ando K, Noda H, Ito Y, Sato Y. Effects of increased adrenomedullary activity and taurine in young patients with borderline hypertension. Circulation. 1987 Mar;75(3):525-32. 
 

Polecamy Biowitalni.pl

Dlaczego Biowitalni?

Jesteśmy pasjonatami zdrowia i dobrego samopoczucia.Biowitalni to miejsce i ludzie, którzy chcą czerpać siłę i wiedzę z natury.

więcej o nas...

Zapisz się i zyskaj 5% na pierwsze zakupy

My także nie lubimy spamu więc będziesz otrzymywał(a) tylko wartościowe informacje