Masz pytanie? Zadzwoń: +48 788 837 887 | Pn. – pt.: 9:00 - 16:00

Brak produktów

Do kasy Zamknij

Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka

Ilość
Razem

Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Razem produkty:
Razem
Brak produktów
Bezpieczeństwo: Masz 14 dni na zwrot
Dostawa kurierem tylko od 13 zł
Dostawa GRATIS: Przy zakupie powyżej 250 zł
Szybka wysyłka do 24h

Blog Biowitalni.pl

Jak bezpiecznie oczyścić organizm z uwzględnieniem łagodnej głodówki

Okres pomiędzy porami roku jest najlepszy na oczyszczanie. Na przełomie zimy i wiosny robi się cieplej, więc łatwo jest pozbyć się złogów z zimowych miesięcy. Ma to sens również z praktycznego punktu widzenia, bo to na zimowe miesiące przypadają Święta, gdy większość z nas przez tydzień czy dwa folguje sobie z produktami, których na co dzień raczej unikamy.
Dla systemu pokarmowego i wątroby (a czasem też dla nerwów) zimowe obciążenia to często za dużo. Przedwiośnie jest dobrym momentem, by naprawić wyrządzone szkody.

Jakie są plusy oczyszczania i jakie towarzyszy mu samopoczucie?

O tym, że przydałoby się porządne oczyszczanie, może świadczyć wieczne zmęczenie i wyczerpanie. Poza tym pogorszona cera i trawienie.
Poza blokadami w ciele, czasem czujemy je też na poziomie emocjonalnym. Może się to objawiać rozpamiętywaniem negatywnych doświadczeń, zamiast odpuścić. Aby być zdrowym na wszystkich poziomach, warto przeprowadzić oczyszczanie każdego z obszarów.

Jak przygotować się do oczyszczania?

Najlepiej, jeśli podejdziesz do sprawy indywidualnie. Radykalna głodówka, jeśli wcześniej nigdy nie próbowałeś nawet diety eliminacyjnej, może cię wykończyć i wyrządzić więcej szkody, niż pożytku.
Aby osiągnąć korzyści z oczyszczania, trzeba się go podejmować w dobrym stanie zdrowia. Nie ma sensu rozpoczynać w czasie miesiączki lub świeżo po chorobie. Nie chodzi o głodzenie się ani jedzenie samych surowych warzyw. Do oczyszczania trzeba podchodzić z głową.

Rady przydatne w czasie przygotowań do oczyszczania:

•    Znajdź moment, gdy będziesz mógł się zrelaksować. W czasie oczyszczania ciało potrzebuje  czasu i energii. Dlatego warto wstrzymać się w tym czasie z intensywnych ćwiczeń i wcześnie kłaść się spać.
•    Oczyszczanie wymaga zmiany przyzwyczajeń, jeśli chodzi o jedzenie i napoje. Wybierz na rozpoczęcie takiej diety moment, gdy nie skuszą cię nocne dania na wynos i nie pojawią się sytuacje, w których będziesz zmuszony pić alkohol czy kawę.
•    Dopasuj do siebie długość diety oczyszczającej. Jeśli to twój pierwszy raz, zacznij od weekendu lub 2-3 dni. Osoby bardziej doświadczone mogą poddawać się oczyszczaniu przez tydzień.
•    Wiesz już, kiedy będzie najlepszy moment? Świetnie. Teraz dopasuj do swoich potrzeb rodzaj głodówki. Detoksyfikacja i oczyszczania zaczynają się w wątrobie i układzie trawiennym. Wybierz taki wariant detoksu, który je wzmocni.

PROSTA i BEZPIECZNA FORMUŁA OCZYSZCZANIA do przeprowadzenia na co dzień

Osoby, które nigdy wcześniej nie robiły głodówki i nie są pewne jak zadziała to na ich organizm, mogą zacząć od prostego oczyszczania na co dzień, a przy kolejnej okazji przejść np. do głodówki dopasowanej dla swojego typu dosha (zgodnie z W tradycyjnej indyjskiej sztuce medycznej Ajurwedy istnieją trzy typu dosha (typy ciała): vata, pitta i kapha. Na każdy z nich głodówka zadziała inaczej).

-   Rano

Warto wstać przed siódmą. Później możesz mieć mało energii lub być rozkojarzony. Zacznij dzień z herbatą Pukka Detox. Możesz do niej dodać plasterek cytryny, żeby pobudzić wydzielanie soków trawiennych i nawodnić organizm. Aby wzmocnić ciało na resztę dnia, jeszcze przed śniadaniem dodaj proszek Pukka Clean Greens do odrobiny soku aloesowego Pukka Aloe Vera.
Żeby przed całym dniem pobudzić ciało i umysł do pracy, warto praktykować rano miarowy oddech nosem. Ćwiczenie zajmuje 5-15 minut zależnie od tego, ile razy je powtórzysz.

  1. Usiądź wygodnie, połóż prawy kciuk na prawej dziurce od nosa, a palce wskazujący i serdeczny pomiędzy brwiami (trzecie oko). Palec serdeczny trzymaj obok lewej dziurki od nosa.
  2. Zacznij od zatkania prawej dziurki nosa kciukiem. Wolno wdychaj powietrze lewą stroną, licząc do pięciu. Następnie zatkaj lewą dziurkę od nosa palcem serdecznym. W tym samym momencie usuń kciuk z prawej dziurki od nosa i wypuść nią powietrze, licząc do pięciu.
  3. Przez pięć sekund wdychaj prawą dziurką, a następnie zatkaj ją prawym kciukiem i pięć sekund wypuszczaj powietrze lewą stroną. Tak wygląda całe ćwiczenie; spróbuj powtórzyć je 5-10 razy.


-   Poobiedni rytuał

Wielu z nas czuje się ospale po obiedzie. Szczególnie ci, którzy od rana do wieczora są w pracy. Sposobem na to, by pobudzić po obiedzie przepływ krwi i tlenu, a dodatkowo poprawić trawienie, jest 15-20 minut na łonie przyrody.
Chodzi o nieco świeżego powietrza i odzyskanie kontaktu z otoczeniem, nawet jeśli będzie to tylko szybki marsz wokół biura lub siedzenie na ławce w parku. Jeśli pracujesz lub mieszkasz w miejskiej dżungli, spróbuj się chociaż oderwać od komputera.
Każdy lubi jeść obiad o innej porze, ale upewnij się, że od ostatniego posiłku minęły co najmniej cztery godziny i że jesteś głodny. Na obiad możesz zrobić kiczeri znane też jako „pokarm bogów”. Przygotuj je wieczorem poprzedniego dnia, a rano będziesz mógł je spakować do pracy. Duży garnek wystarczy ci nawet na cztery dni. Ta potrawa uzdrawia i łagodzi układ trawienny.
Jeśli po południu zacznie cię ssać w żołądku, sięgnij po przekąski, które powoli uwalniają energię. Przykładem mogą być batony zbożowe z olejem kokosowym, orzechy (migdały, orzechy brazylijskie), albo chleb razowy z miodem, jeśli „najdzie cię” na coś słodkiego.

Pamiętaj o nawadnianiu. Trzymaj się rozgrzewających, pikantnych herbat, takich jak Three Ginger, która wymiecie niepotrzebne toksyny. Jeśli masz spadek energii, wypróbuj naszą Ginseng
Matcha Green zamiast codziennej kawy.

-  Wieczorem

Najważniejsze to się nie przejadać. Świetnym pomysłem będzie wegetariańska zupa grochowa (np. indyjski dhal), bo jest lekkostrawna, ale sycąca i pełna białka. Pod tym linkiem znajdziesz zdrowy przepis autorstwa Hollie Grant, właścicielki szkoły Pilates PT i autorki książki The Model Method.
Dobrze mieć też jakiś przyjemny rytuał ze sobą w roli głównej. Możesz zrobić sobie masaż lub spróbować jogi nidra (jogi snu)– albo jednego i drugiego na raz. Jeśli możesz, do masażu używaj ciepłego oleju. Możesz go nawet ogrzać w dłoniach – tak będzie lepiej, niż gdybyś nalał zimny prosto z butelki.

Wypróbuj zwykły ekologiczny olej sezamowy lub Pukka 35 Active Oil. Wmasuj go w całe ciało, dokładnie masując skórę.
Taki rytuał może potrwać 15-20 minut, czyli tyle, ile potrzeba, aby olej się wchłonął. Później możesz zrobić sobie ciepłą kąpiel lub wziąć prysznic, by spłukać nadmiar oleju. Nie myj się wtedy zbyt dokładnie, bo niespłukany olej może nadal wchłaniać się w skórę i oczyszczać ją na długo po aplikacji.

Możesz też wykorzystać olej dopasowany do doshy. Nałóż go na nadgarstki, szyję, gardło i „trzecie oko”.
•    Olejek patchouli, lawendowy lub rumiankowy dla doshy vata
•    Olej neroli, ylang ylang lub różany dla doshy pitta
•    Olej kardamonowy, cynamonowy lub żywiczny dla doshy kapha

Joga nindra to silna technika relaksacyjnej medytacji, którą wykonuje się na leżąco. To obecnie jedna z najchętniej wybieranych technik relaksacyjno-medytacyjnych na świecie. To dlatego, że jest praktyczna, a ćwiczenia są łatwe. Jej rezultat to uczucie wypoczęcia i głębokiego relaksu, niezbędne dla zdrowia fizycznego i psychicznego, a także zachowania przytomności umysłu.

Jak to się robi?

Połóż się na plecach z rękami po bokach. Skup się na częściach ciała, które dotykają podłogi. Następnie przenieś świadomość na oddech, pozwalając, aby każdy był długi i przepływ przez całe ciało. Pozbądź się w ten sposób stresu czy zmęczenia. Poczuj, jak ciało coraz bardziej „zapada się” w podłogę. Przenieś uwagę na zmysły: słuch, dotyk, wzrok (oczy cały czas miej zamknięte), a w końcu węch. Dostrój świadomość do głębokości oddechu. Kontynuuj przez 10 minut. Wydychając powietrze po raz ostatni, poczuj jak odpuszczasz i pozbywasz się napięcia.
Postaraj się kłaść przed dziesiątą. Później zdarza się, że uaktywnia się energia pitta i poziom energii może wzrosnąć. Przed snem zażyj Pukka Wholistic Triphala, które dobrze wpływa na trawienie i przygotuje je na następny dzień.

Jakie zioła na czas głodówki?


•    Pokrzywa – bardzo zdrowa roślina wypełniona witaminami, minerałami i białkiem. Doskonała, gdy chcesz usunąć z ciała nadmiar produktów przemiany materii, co pomaga organizmowi odpowiednio poradzić sobie z wiosennym oczyszczaniem organizmu. Oczyszcza krew, przez co zapobiega zmianom skórnym i sezonowym alergiom.
•    Koper – najbardziej naturalny sposób na detoks układu trawiennego. Dzięki silnym właściwościom przeciwzapalnym zmniejsza problemy układu trawiennego i oczyszcza z toksyn.
•    Kurkuma – jedna z najlepszych przypraw na wątrobę. Ta super-przyprawa poprawia jej pracę i lekko oczyszcza krew, dzięki czemu skóra wygląda zdrowo.
•    Cytryna – Skutecznie usuwa toksyny z krwi i zatory wewnątrz ciała.
•    Zielona herbata – Twoja wątroba potrzebuje antyoksydantów, a zielona herbata to skuteczny sposób, by ich dostarczyć.
•    Mlecz – Oczyszcza wątrobę z substancji toksycznych i nadmiaru gorąca. To tradycyjny sposób na piękną cerę i zdrową wątrobę.
•    Anyżek – Znany z właściwości detoksyfikujących. Jego słodkie, aromatyczne nasiona w naturalny sposób uspokajają i wspomagają trawienie.
•    Spirulina – Alga pełna łatwo przyswajalnego białka. Zawiera każdy aminokwas (aminokwasy pomagają w budowie komórek, mięśni i tkanek). To jedyne niezwierzęce źródło witaminy B12.
•    Chlorella – świetna przy naturalnych głodówkach i detoksach. Znana z właściwości alkalicznych, oczyszczania krwi i wzmacniania odporności.

Inne sposoby na naturalne oczyszczanie organizmu


Jeśli zależy ci na naprawdę dobrym efekcie, istnieje jeszcze kilka rzeczy, które możesz dodatkowo zrobić. Lekka joga lub medytacja rano czy wieczorem pomoże ci zrelaksować ciało. Jeśli chcesz jeszcze skuteczniej pozbyć się wszystkich toksyn, wypoć je w łaźni parowej lub saunie.
A czego szczególnie unikać w tym czasie?
•    Żywności przetworzonej, oczyszczonej, potraw z dużą zawartością cukru lub tłuszczu. Trudniej je strawić, przez co ciało ma dodatkowe zajęcie. Problematyczne może być też trawienie nabiału i mięsa, więc warto rozważyć w tym czasie dietę wegetariańską lub eliminację nabiału.
•    Napoje z dużą zawartością kofeiny i cukru. Powodują wzrost poziomu cukru we krwi, a później spadki energii. Zaburza to naturalną równowagę ciała.
•    Procesy detoksyfikacyjne zachodzą w wątrobie. To właśnie tam rozkładany jest alkohol. W związku z tym picie w czasie oczyszczania obciąża wątrobę i nie pozwala na dokonanie detoksyfikacji.

Najważniejsze, by nie przemęczać się i stworzyć taki plan oczyszczania, z którym czujesz się najlepiej. Każdy z nas jest inny i potrzebuje czegoś innego. Dobór odpowiedniej metody pozwoli ci w pełni poczuć korzyści płynące z ajurwedyjskiego oczyszczania. W ten sposób wejdziesz w kolejne miesiące roku odnowiona i wzmocniona.



Polecamy Biowitalni.pl

Dlaczego Biowitalni?

Jesteśmy pasjonatami zdrowia i dobrego samopoczucia.Biowitalni to miejsce i ludzie, którzy chcą czerpać siłę i wiedzę z natury.

więcej o nas...

Zapisz się i zyskaj 5% na pierwsze zakupy

My także nie lubimy spamu więc będziesz otrzymywał(a) tylko wartościowe informacje