Masz pytanie? Zadzwoń: +48 788 837 887 | Pn. – pt.: 9:00 - 16:00

Brak produktów

Do kasy Zamknij

Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka

Ilość
Razem

Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Razem produkty:
Razem
Brak produktów
Bezpieczeństwo: Masz 14 dni na zwrot
Dostawa kurierem tylko od 13 zł
Dostawa GRATIS: Przy zakupie powyżej 250 zł
Szybka wysyłka do 24h

Blog Biowitalni.pl

Jak dobrać ćwiczenia z punktu widzenia Ajurwedy

Według brytyjskiego National Health Service (odpowiednik naszego NFZ) regularne ćwiczenia zmniejszają ryzyko poważnych schorzeń, takich jak zawał, choroby serca, nadwaga, cukrzyca drugiego typu i rak o 50 % a także ryzyko przedwczesnej śmierci o 30 %. Istnieją też badania, które potwierdzają wpływ ćwiczeń na psychikę i zdrowie psychiczne, w tym poczucie wartości, nastrój, jakość snu czy poziom energii.

Jakie ćwiczenia wybrać? Indyjski system medycyny naturalnej – ajurweda – może mieć odpowiedź.

W ajurwedzie istnieją trzy główne rodzaje, czyli doshe: Kapha, Pitta i Vata. Każda z nich odpowiada określonym cechom i typowi ciała. Rozwiąż nasz quiz dosha i dowiedz się, którym typem jesteś.
Poniżej znajduje się kilka wskazówek na temat tego, które ćwiczenia najlepiej nadają się dla poszczególnych dosh.

  • Dosha Kapha – takie osoby powinny się w czasie ćwiczeń porządnie spocić. Są bardzo wytrzymałe, więc mogą dobrze znieść długie okresy aktywności metabolicznej. Przypadną im do gustu takie ćwiczenia, jak pływanie, skoki na trampolinie, skakanie na skakance czy hula hop.

  • Dosha Pitta – to urodzeni sportowcy, którzy lubią stawiać przed sobą wyzwania i sprawdzać swoją wytrzymałość. Jednak łatwo się nudzą, więc spodobają im się różnorodne i ciekawe ćwiczenia.

  • Dosha Vata – takie osoby mają często szczupłą i delikatną budowę ciała, więc mogą wybrać ćwiczenia wzmacniające i równoważące poziom energii, takie jak energiczne spacery czy joga.

Poza dbaniem o ciało ważne też, żeby niezależnie od typu dosha stosować też którąś z prostych metod relaksacji umysłu. Medytacja i ćwiczenia oddechowe uspokajają i poprawiają zaopatrzenie mózgu w tlen. Poświęcenie w ciągu dnia chwili na zadbanie o zdrowie umysłowe jest bardzo ważne.

Zmęczenie i kontuzje – jak pomogą zioła?

Kontuzje zdarzają się często. Przewlekły nacisk i napięcie mięśni, stawów i szkieletu może prowadzić do stanów zapalnych, bólu i opuchlizny, wpływając negatywnie na możliwości ruchowe i osiągnięcia sportowe. Zioła mogą tu bardzo pomóc.
Łatwym sposobem na poprawę stanu mięśni i stawów jest masaż uszkodzonego miejsca stymulującym i rozgrzewającym olejkiem (np. kurkumowym i imbirowym). Poprawi to krążenie w problematycznym miejscu i zmniejszy nagromadzony stan zapalny. Warto wypróbować olejek Pukka Active 35, który zawiera 35 stymulujących ziół tworzących starannie dobraną kompozycję zapachową.

Pukka Turmeric Active to z kolei formuła idealna dla osób, które uprawiają sporty i chcą poprawić swoją codzienną mobilność i giętkość. Ta unikalna mieszanka 12 substancji roślinnych zawiera boswellię, imbir i kurkumę o pełnym spektrum działania, dzięki czemu do maksimum zwiększa korzyści, jakie ciało osiąga poprzez aktywność fizyczną, a także ułatwia sprawne poruszanie się.

Polecamy Biowitalni.pl

Dlaczego Biowitalni?

Jesteśmy pasjonatami zdrowia i dobrego samopoczucia.Biowitalni to miejsce i ludzie, którzy chcą czerpać siłę i wiedzę z natury.

więcej o nas...

Zapisz się i zyskaj 5% na pierwsze zakupy

My także nie lubimy spamu więc będziesz otrzymywał(a) tylko wartościowe informacje