Masz pytanie? Zadzwoń: +48 788 837 887 | Pn. – pt.: 9:00 - 16:00

Brak produktów

Do kasy Zamknij

Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka

Ilość
Razem

Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Razem produkty:
Razem
Brak produktów
Bezpieczeństwo: Masz 14 dni na zwrot
Dostawa kurierem tylko od 13 zł
Dostawa GRATIS: Przy zakupie powyżej 250 zł
Szybka wysyłka do 24h

Blog Biowitalni.pl

Naturalnie wzmocnij serce - substancje odżywcze dla zdrowia Twojego serca

Jeśli któryś organ wymaga szczególnej uwagi, to jest nim serce. Dopiero, gdy zaczyna dokuczać, zdajemy sobie sprawę, że należy o nie dbać. Najprostsze, a często i najskuteczniejsze sposoby, to przyjmowanie odpowiednich witamin, minerałów i naturalnych produktów prozdrowotnych.

Naturalna profilaktyka dla naszego serca 

Za nierównym czy przyspieszonym biciem serca stoją różne przyczyny. Często chodzi o schorzenia i nieprawidłowości tego układu, ale czasem przyczyną są emocje – wieczny stres, depresja czy nadmiar codziennych problemów. W dzisiejszym pędzie coraz więcej osób nie ma czasu o siebie zadbać, a wynikłe przez to odczucia w obrębie klatki piersiowej określają jako „wieczny ciężar na sercu” czy „palpitacje”.


Takie problemy mogą się też wiązać z dietą i stylem życia, o czym wiedzą szczególnie kawosze, palacze czy osoby, które uwielbiają słone potrawy. Nadmiar soli, tytoń i kawa podwyższają ciśnienie krwi przepływającej przez serce, przez co możemy odczuwać kołatanie czy pobudzenie pracy tego organu.


Na szczęście równie łatwo za pomocą substancji odżywczych można zatrzymać czy odwrócić niekorzystne procesy w obrębie układu sercowego. Gdy stan zdrowia na to pozwala, dobrze jest wypróbować te składniki zamiast drogich leków, które dodatkowo mogą wchodzić w groźne reakcje z innymi substancjami i wywoływać efekty uboczne. Dobrze jest też stosować je profilaktycznie, by długo cieszyć się zdrowym sercem.


Co najlepiej wpływa na serce?

  • Witamina C – Pojawia się coraz więcej badań udowadniających, że niedoceniana i kojarzona głównie z herbatkami na przeziębienie witamina C, może mieć wyjątkowo korzystny wpływ na cały nasz organizm. To dzięki niej naczynia krwionośne są elastyczne i mocne. Szczególnie pamiętać o tym powinni palacze, bo dym tytoniowy „okrada” nasz organizm z obecnej w nim witaminy C. To dlatego osoby palące są bardziej narażone na problemy z sercem i zwykle potrzebują nawet dwa razy więcej tego składnika. Inne czynniki oksydacyjne, które mogą zwiększać zapotrzebowanie w witaminę C, to stres, spaliny, zła dieta czy używki. Udowodniono naukowo, że suplementacja witaminą C może zmniejszyć ciśnienie krwi o 5mm Hg u osób, które zmagają się nadciśnieniem.[1]
  • Witamina E – jest znana z zapobiegania chorobom serca i zawałom, również dzięki zdolności modulacji reakcji tlenku azotu. Dobitnie udowadniają to badania The Cambridge Heart Antioxidant Study z 1996 roku, przeprowadzone na grupie ponad 2000 osób z chorobami serca. [2] Po 510 dniach przyjmowania 400 lub 800 IU witaminy E dziennie, ryzyko śmierci wywołanej chorobami układu sercowo-naczyniowego spadło u tych osób średnio aż o 47 proc. Witamina E jest silnym antyoksydantem, obecnym głównie w tłuszczach zawartych w oleju słonecznikowym, rybach i orzechach. Dlatego osoby, które się odchudzają, a mają przy tym problemy z sercem, powinny koniecznie rozważyć suplementację.

  • Magnez – w literaturze fachowej opisuje się go jako „bloker wapnia”, bo jest w stanie zablokować dostęp tego pierwiastka do komórek serca i mięśni. To ważne, bo choć wapń ma korzystny wpływ na zdrowie, to według badań National Health Institute (USA) z 2014 roku przyjmowanie jego suplementów, zwiększa ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego u mężczyzn. [3] Blokowanie dostępu tego pierwiastka bezpośrednio do serca zwiększa odporność naczyniową i ogólne funkcje serca. Sam magnez dodatkowo może przeciwdziałać schorzeniom takim, jak ostry zawał mięśnia sercowego, arytmia, dusznica, kardiomiopatia, niedrożność serca, nagłe wstrzymanie pracy serca czy wysokie ciśnienie. Magnez jest wypłukiwany z naszego organizmu, gdy jesteśmy poddani stresowi, dużo trenujemy lub pijemy kawę. Dlatego szczególnie wtedy warto przyjmować suplement z magnezem lub z magnezem i wapniem w odpowiednich proporcjach.
  • Potas – Analizy 19 badań klinicznych z udziałem 586 pacjentów potwierdzają, że w większości przypadków przyjmowanie potasu znacznie obniżało ciśnienie u chorych. Okazało się też, że potas jest szczególnie korzystny dla osób po 65 roku życia, bo w ich przypadku często tradycyjne lekarstwa działają mniej efektywnie. Z badań wynika, że podawanie 2,5 g potasu przez 4 tygodnie, znacznie zmniejsza ciśnienie skurczowe i rozkurczowe krwi. [4]

  • Czosnek – Zawarte w nim substancje chronią układ sercowy zmniejszając cholesterol, poziom trójglicerydów i ciśnienie krwi. Korzystnie wpływają też na skupienie płytek krwi, przez co zmniejsza si 'lepkość' krwi, a tym samym spada ryzyko miażdżycy tętnic. Czosnek wykazuje działanie fibrynolityczne. Fibrynogeny wpływają na układ krzepnięcia, a ich odpowiednio wysoki poziom ma większe znaczenie przy chorobach układu sercowo-naczyniowego niż poziom cholesterolu. Swoje właściwości czosnek ma głównie na surowo, dlatego warto jeść go właśnie w tej formie lub wybierać suplementy.

  • Olej z siemienia lnianego – Udowodniono, że zwiększone spożycie kwasów omega-3 wpływa na obniżenie ciśnienia krwi. Łyżeczka oleju z siemienia lnianego dziennie obniża zarówno skurczowe, jak i rozkurczowe ciśnienie nawet o 9 mm Hg. [5]

  • Rosweratrol – polifenol, który znaleźć można w winogronach czerwonych i ich przetworach, czyli głównie w winie. Działa jak naturalny inhabitor angiotestyny II, czyli hormonu peptydowego powodującego tężenie naczyń krwionośnych. Dzięki temu może pomagać walczyć z nadciśnieniem. To stąd popularny pogląd, mówiący że lampka wina dziennie dobrze wpływa na serce. Jednak wiemy też, że napoje alkoholowe, w tym wino, szczególnie w większych ilościach stymulują produkcję wolnych rodników, a tym samym negatywnie wpływają na serce. Dlatego bezpieczniej jest przyjmować roswerartol w formie kapsułki, lub sięgać po świeże winogrona.

  • Koenzym Q10 – Kilka lat temu stał się modnym składnikiem kremów przeciwzmarszczkowych. Później odkryto, że prawdziwą siłę wykazuje wewnątrz naszego organizmu. Q10 występuje naturalnie w naszym ciele, również w mitochondrium, gdzie ma związek z produkcją energii. Niedobory mogą być groźne szczególnie dla serca, bo to dzięki prawidłowemu poziomowi tego koenzymu zmniejsza się ryzyko wystąpienia kardiomiopatii, zastoinowej niewydolności serca, dusznicy bolesnej, arytmii, wypadania płatka zastawki mitralnej czy nadciśnienia. W dotychczasowych badaniach korzystne działanie obserwowano przy dawkach rzędu 60 mg dziennie przez 4-8 tygodni. [6]

  • Pycnogenol – Sercowcom od dawna zaleca się urlop nad morzem dla obniżenia ciśnienia i uspokojenia nerwów. Teraz wiadomo, że również tamtejsza flora może być wykorzystana w służbie sercu. Pycnogenol pozyskuje się z kory sosny morskiej - tej samej, która odpowiada za niesamowity, leśny aromat i krajobraz na wydmach. Zawiera on proantocyjanidyny (OPC), które zmniejszają utlenianie się tłuszczy – w tym cholesterolu – a dzięki temu zmniejszają ilość uszkodzeń naczyń krwionośnych, będących często są pierwszą przyczyną chorób serca. Dzięki nim zmniejszają się też złogi tętnicze i ogólny poziom cholesterolu, czym pycnogenol przypomina działanie leków na nadciśnienie takich, jak inhibitory ACE. Badania wykazały, że dla osób z lekkim nadciśnieniem ta substancja może być dobrą alternatywą lub uzupełnieniem leczenia.[7]

Więcej o badaniach, o których była mowa w tekście:

1. http://www.hopkinsmedicine.org/news/media/releases/big_doses_of_vitamin_c_may_lower_blood_pressure
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8622332
3. http://www.rynekzdrowia.pl/Serwis-Kardiologia/Badania-nadmiar-wapnia-moze-szkodzic-sercu,137450,1014.html
4. http://www.mp.pl/artykuly/10273,rola-potasu-w-niefarmakologicznym-leczeniu-nadcisnienia-tetniczego
5. http://natemat.pl/127293,wyciagnij-z-siemienia-lnianego-wszystko-co-najlepsze
6. https://ojs.kardiologiapolska.pl/kp/article/download/KP.2015.0146/8323 (artykuł z magazynu Kardiologia Polska, 2015, plik PDF)
7. http://www.dobreziola.com/2015/08/pycnogenol-ekstrakt-z-sosny-ktory-ma.html

Ben Brown

Ben Brown

Ekspert medycyny naturalnej, były dyrektor techniczny w firmie Viridian Nutrition.

Wiodący ekspert w dziedzinie żywienia, medycyny naturalnej i zdrowego stylu życia. Jest uznanym mówcą międzynarodowym, uczy na temat zdrowego żywienia, dietetyki i suplementacji. Jest autorem książki "The Digestive Health Solution". Jest członkiem rady doradczej przy UK Collage of Nutrition and Health (BCNH), występuje regularnie na międzynarodowych konferencjach i warsztatach oraz udziela się w branżowych gazetach i naukowych czasopismach. 

Czytaj artykuły eksperta

Polecamy Biowitalni.pl

Dlaczego Biowitalni?

Jesteśmy pasjonatami zdrowia i dobrego samopoczucia.Biowitalni to miejsce i ludzie, którzy chcą czerpać siłę i wiedzę z natury.

więcej o nas...

Zapisz się i zyskaj 5% na pierwsze zakupy

My także nie lubimy spamu więc będziesz otrzymywał(a) tylko wartościowe informacje