Masz pytanie? Zadzwoń: +48 788 837 887 | Pn. – pt.: 9:00 - 16:00

Brak produktów

Do kasy Zamknij

Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka

Ilość
Razem

Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Razem produkty:
Razem
Brak produktów
Bezpieczeństwo: Masz 14 dni na zwrot
Dostawa kurierem tylko od 13 zł
Dostawa GRATIS: Przy zakupie powyżej 250 zł
Szybka wysyłka do 24h

Blog Biowitalni.pl

Stres u kobiet: sześć zdrowych nawyków, dzięki którym przestaniesz się tak bardzo martwić

Każda z nas ma jakieś powody do zmartwień. Na co dzień staramy się zadbać o każdego wokoło, często zapominając o sobie. Przez media przetacza się ostatnio dyskusja na temat ilości obowiązków i odpowiedzialności, jakie coraz silniej ciążą na współczesnych kobietach. Dla młodszych pokoleń bycie wiecznie zajętym jest wyznacznikiem statusu. Na pytanie „Co u ciebie? „ najczęściej słyszymy „ Nie mam na nic czasu!”.

Trudno się dziwić, że coraz więcej kobiet czuje się zestresowanych, przytłoczonych i wiecznie się martwi. Życie w takim stresie może mieć poważny wpływ na hormony i ogólny stan zdrowia. Kobiecy organizm z natury ma cykliczną konstrukcję, której niezwykłe działanie opiera się w dużej mierze na hormonach.

Od czasu dorastania aż do menopauzy przeżywamy w czasie cyklu miesiączkowego wzrosty i spadki hormonów. Podobnie jest w magicznym czasie ciąży, gdy udaje nam się na przestrzeni zaledwie dziewięciu miesięcy stworzyć nowe życie.
Po porodzie i w czasie wchodzenia w macierzyństwo zmienia się nasze spojrzenie na świat. Tym wyraźniej czujemy wtedy puls życia i energię przypływającą i odpływającą wraz z fazami cyklu miesiączkowego i poziomem hormonów.

Jak stres i nerwy wpływają na tą niezwykłą równowagę?

Gdy się martwimy lub stresujemy, nasz organizm produkuje kortyzol i adrenalinę. Pozwalają one przeżyć w sytuacjach ekstremalnych. Jednak jeśli ich poziom jest stale podwyższony, może mieć to wpływ na przysadkę mózgową i ilość produkowanych hormonów reprodukcyjnych.
Może to skutkować zmniejszeniem libido, rozregulowaniem lub wstrzymaniem miesiączek i wahaniami nastroju, które najczęściej objawiają się nerwowością, depresją i podirytowaniem. Inny częsty objaw to płaczliwość, problemy ze snem i uczucie irracjonalnego strachu. To tylko kilka przykładów.

Jak widać łatwo można wpaść w pułapkę codziennych, dojmujących nerwów. Jak się przed nimi bronić?

  1. Weź wolne
    Nie zapominaj na co dzień o sobie. Musisz być dla siebie dobra i kochać siebie samą co najmniej tak samo, jak wszystkich tych, o których się troszczysz. W sytuacji stresu poradź sobie to samo, co poradziłabyś ukochanej osobie. Odetchnij czasem przez dziesięć minut z kubkiem herbaty Womankind.
    To dawka kojącego odżywienia pełna ziołowej równowagi, która bierze się z rumianku, wanilii, róży i unikalnej shatavari. Jeśli jesteś w ciąży lu karmisz, możesz w tym czasie sięgnąć po Motherkind Pregnancy lub Motherkind Baby.

  2. Dobre odżywianie
    Jedz dużo świeżych produktów i pij odżywcze herbaty, takie jak Three Tulsi dla poprawy nastroju czy Night Time na sen.
    Unikaj jedzenia, po którym następuje gwałtowny wzrost cukru we krwi; nie nadużywaj stymulantów. Alkohol czy kofeina mogą pomóc ci poczuć się lepiej przez chwilę, ale odczucia występujące na kilka godzin po ich spożyciu z pewnością nie poprawią twojego samopoczucia.

  3. Codziennie ćwicz
    Wyjdź z domu gdy tylko możesz. Idź na spacer, zdejmij buty i poczuj ziemię pod swoimi stopami. Odetchnij świeżym powietrzem. Gdy tylko możesz, jedź nad morze.

    Znajdź zajęcia, na które możesz regularnie uczęszczać. Odkryj moc jogi która przypomni ci, że ludzkie ciało to niezwykły mechanizm i pomoże się uspokoić czy zyskać równowagę nawet w trudnych sytuacjach.

  4. Rozważ sięgnięcie po suplement
    Zacznij używać shatavari, niesamowitego składnika preparatów Wholistic™ Shatavari i Womankind. W Indiach jest ona znana jako „roślina o stu korzeniach” lub „ta, która ma stu mężów”. Od tysięcy lat jest wykorzystywana, by odżywić układ rozrodczy i zachować równowagę hormonalną.

  5. Praktykuj uważność i akceptację
    Staraj się być tu i teraz. Zauważ, że życie składa się z serii drobnych chwil, i że właśnie przeżywasz jedną z nich. Nie przegap jej.
    Zamknij oczy i posłuchaj, jak oddech przepływa przez gardło. Sprawdź, czy możesz go spowolnić. Spróbuj wdychać powietrze licząc do trzech i wydychać, licząc do sześciu. W tym czasie rozluźnij szczękę i ramiona. Obserwuj swoje odczucia. Pamiętaj: dobra wiadomość jest taka, że wszystko się zmienia. Zła wiadomość jest taka, że wszystko się zmienia.

    Jesteś wspaniałą istotą stworzoną do tego, by surfować na fali życia i akceptować to, co się pojawia. Jesteś tu, gdzie powinnaś być a jedyne, co jest w życiu pewne, to że wszystko się zmienia.

    Kobiety z natury działają według cyklu. Powtórz sobie cicho jak mantrę: zdaję sobie sprawę z mojej obecnej sytuacji, akceptuję ją i wiem, że się zmieni.

  6. Trzymaj się innych kobiet – znajdź swoje plemię
    W zmieniającym się społeczeństwie wiele z nas straciło kontakt ze swoją społecznością czy dalszą rodziną.  Z natury jesteśmy istotami społecznymi, które muszą ze sobą współpracować, pomagać sobie i się wspierać na różnych etapach życia. Wiele z nas jednak żyje z dala od swoich matek czy sióstr.

    Nie bój się prosić o pomoc. Znajdź inne kobiety, z którymi możesz spędzać czas, podzielić się doświadczeniami, miłością i śmiechem.  Dobierzesz się w ten sposób do swojego naturalnego źródła pozytywnych emocji – oksytocyny.


Całuj i przytulaj ukochane osoby tak często, jak możesz.

Polecamy Biowitalni.pl

Dlaczego Biowitalni?

Jesteśmy pasjonatami zdrowia i dobrego samopoczucia.Biowitalni to miejsce i ludzie, którzy chcą czerpać siłę i wiedzę z natury.

więcej o nas...

Zapisz się i zyskaj 5% na pierwsze zakupy

My także nie lubimy spamu więc będziesz otrzymywał(a) tylko wartościowe informacje