Masz pytanie? Zadzwoń: +48 788 837 887 | Pn. – pt.: 9:00 - 16:00

Brak produktów

Do kasy Zamknij

Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka

Ilość
Razem

Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Razem produkty:
Razem
Brak produktów
Bezpieczeństwo: Masz 14 dni na zwrot
Dostawa kurierem tylko od 13 zł
Dostawa GRATIS: Przy zakupie powyżej 250 zł
Szybka wysyłka do 24h

Blog Biowitalni.pl

Zbuduj odporność dziecka w 3-ch prostych krokach

Supermarkety i telewizyjne reklamy są pełne produktów, które rzekomo mają podnieść odporność dziecka. Batoniki, słodkie jogurty i napoje po bliższym sprawdzeniu składu okazują się mieć wręcz odwrotne działanie. Wielu rodziców jest zdezorientowanych i nie wie, jak poprawić odporność w naturalny sposób. Podpowiadamy trzy proste kroki: dietę, ruch i odpowiednią suplementację.

  1. Dieta dziecka

    Lato to czas, gdy sięgamy często po słodkie dania obiadowe – naleśniki z serem, pierogi z jagodami czy zupy owocowe. Jesienią jednak takie dania mogą wychładzać organizm, bo dużo w nich cukru, nabiału i owoców. Warto zastąpić je deserami i obiadami rozgrzewającymi, stworzonymi z jesiennych owoców i warzyw a także ocieplających organizm przypraw, jak cynamon czy kardamon. Pomysłów są setki: od pieczonych jabłek, przez daktyle czy ciasteczka (bez mąki pszennej, słodzone ksylitolem), placki i zupy dyniowe, po kaszę jaglaną z suszonymi owocami. Jeśli dziecko lubi nie tylko słodkie smaki, doskonałą posypką do kanapek, zup i sosów może być zdrowa sól sezamowa (gomasio) lub prażone pestki warzyw.

    Choć wiele dzieci lubi surowe owoce i szybkie przekąski, które można zjeść w biegu, to jesienią warto zacząć coraz częściej wybierać potrawy gotowane i pieczone. Na dłużej zachowają ciepło w organizmie, przez co dziecko po wyjściu na dwór mniej zmarznie, będzie miało więcej energii i nie będzie głodne. To szczególnie ważne przed porannym wyjściem z domu, ale też wieczorem, gdy ciepła zupa czy rozgrzewająca kasza pozwoli zdrowo zasnąć i zregenerować organizm.

    Dobrze jest ograniczyć, a najlepiej wykluczyć wychładzający nabiał. Podnosi on poziom wilgoci w organizmie, przez co wiele dzieci pociąga nosem przez całą jesień. Ale jak wykluczyć nabiał, skoro reklamy przekonują, że mleko i jogurty to najlepsze źródła wapnia? W rzeczywistości znacznie więcej tego pierwiastka znajdziemy w maku, serze żółtym, fasoli czy pietruszce. Te ostatnie w przypadku młodszych dzieci można dodać do zupy i zmiksować. Dodatkowo rezygnacja z mlecznych, słodzonych napojów może... poprawić wchłanianie się wapnia, często blokowanego przez cukier, dodatki do żywności i sól.

    Latem spośród kompotów, smoothies i soków wybranie zdrowego napoju dla dziecka jest proste. Co innego jesienią, gdy zimne napoje zdają się być za bardzo wychładzające. Warto sięgać wtedy po herbatki ziołowe, takie jak przeciwzapalny rumianek czy rozgrzewająca malina. Jeśli dziecko zaczyna sprawiać wrażenie zaziębionego, można też podawać zagotowany miód z cytryną i imbirem.

  2. Zdrowy ruch ze Skandynawii


    W Szwecji i Norwegii zadziwia widok przedszkolaków, które nawet podczas bardzo mroźnej pogody niemal całe dnie spędzają na świeżym powietrzu. Mimo to nie chorują więcej, niż ich rówieśnicy z krajów, gdzie nawet przy lekkiej mżawce dzieci wracają do klasy. Wręcz przeciwnie! Okazuje się, że jednym z najważniejszych czynników dla odporności jest jej budowanie już od najmłodszych lat. Dzięki temu później pierwszy powiew wiatru nie sprawia, że natychmiast zaczynamy chorować i pogarsza się nasz nastrój. Słońce ma też działanie antybakteryjne a tlen odżywia tkanki i usprawnia pracę mózgu czy mięśni. Warto przyzwyczajać dziecko do ruchu na powietrzu nawet jesienią.

      3.  Bezpieczna suplementacja

  • Witamina D – Odporność i zdrowie kości to jedne z najważniejszych czynników dla ogólnego zdrowia dziecka. Obie mają związek z poziomem witaminy D, który najczęściej zmniejsza się na początku jesieni, wraz z coraz mniejszym wystawieniem ciała na promienie słoneczne. Warto wybierać naturalną witaminę D bez barwników, a jednocześnie w formie, jaka spodoba się dzieciom: w spray'u czy o smaku owoców.

  • Zdrowie jelit jest kluczowe dla zachowania odporności. Szczególnie wśród najmłodszych, gdy alergie, infekcje i przeziębienia są na porządku dziennym. Wszystkie są wynikiem osłabienia organizmu, który nie radzi sobie z czynnikami zewnętrznymi. Warto sięgać po stworzony dla dzieci probiotyk, który zbuduje odporność w najważniejszym organie naszego ciała – jelitach. Wbrew pozorom zdrowie jelit ma związek nie tylko z silnym układem pokarmowym, ale i z odpornością w szerszym sensie: na choroby, alergie czy infekcje. Najlepiej wybrać suplement z dodatkiem witaminy C, która pełni kluczową rolę w zachowaniu odporności u dzieci (więcej o tym poniżej).

  • W przypadku zdrowia dzieci nie może być mowy o niejasnościach. Warto sięgać tylko po te składniki, za którymi stoją solidne badania naukowe. Jednym z nich jest witamina C. Restrykcyjna Europejska Agencja Bezpieczeństwa Żywności po jej gruntownym przebadaniu wydała oświadczenie o treści:
    „ zgodnie z dowodami naukowymi, witamina C przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Grupą badaną są niemowlęta i małe dzieci do trzeciego roku życia. „ (1)

          Z kolei fińskie dane, porównujące wyniki 29 badań nad witaminą C potwierdzają, że w przypadku dzieci suplementacja    
          min. 200 mg witaminy C dziennie jest skuteczniejsza, niż w przypadku dorosłych i skraca czas choroby o średnio 14 %.(2)

  • Syrop z bzu czarnego z herbatą lub solo zwykle smakuje dzieciom, z uwagi na naturalny, owocowy a jednocześnie słodki smak. To dobra wiadomość dla rodziców, którzy szukają ratunku, gdy dziecko zaczyna kichać i pociągać nosem. Okazuje się, że podawanie syropu z bzu czarnego podczas pierwszej doby choroby może zmniejszyć objawy i skrócić czas trwania przeziębienia. Jedne z badań dodają też, że podawanie ekstraktu z bzu czarnego może skrócić chorobę nawet o trzy dni. (3). Cukier i sztuczne barwniki mogą natomiast hamować proces zdrowienia organizmu i zmniejszać wchłanialność dobroczynnych substancji. Szczególnie dotyczy to delikatnego organizmu dziecka. Dlatego warto wybierać syrop, który nie zawiera sztucznych barwników i aromatów, cukru czy syropu glukozowego.

Źródła:

1. https://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/4298
2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23440782
3. http://umm.edu/health/medical/altmed/herb/elderberry

Polecamy Biowitalni.pl

Dlaczego Biowitalni?

Jesteśmy pasjonatami zdrowia i dobrego samopoczucia.Biowitalni to miejsce i ludzie, którzy chcą czerpać siłę i wiedzę z natury.

więcej o nas...

Zapisz się i zyskaj 5% na pierwsze zakupy

My także nie lubimy spamu więc będziesz otrzymywał(a) tylko wartościowe informacje