Zadzwoń: +48 788 837 887

Brak produktów

Do kasy Zamknij

Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka

Ilość
Razem

Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Razem produkty:
Razem
Brak produktów
Bezpieczeństwo: Masz 14 dni na zwrot
Dostawa kurierem tylko 12,90 zł
Dostawa GRATIS: Przy zakupie powyżej 250 zł
Szybka wysyłka do 24h

Blog Biowitalni.pl

Nietrzymanie moczu u kobiet: Przyczyny, rodzaje i jak odzyskać kontrolę nad pęcherzem

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie są przyczyny nietrzymania moczu u kobiet - w ciąży i po porodzie?
  • Jak nietrzymanie moczu wpływa na codzienne życie?
  • Jak leczyć nietrzymanie moczu? Leczenie
  • Jakie są suplementy wspierające nietrzymanie moczu?

40 proc. kobiet w Wielkiej Brytanii cierpi na problemy z nietrzymaniem moczu. W Viridian Nutrition przyglądamy się tej przypadłości po ciąży, sprawdzamy, jak wpływa ona na sen, co z nadaktywnym pęcherzem i jaki związek ma to z otyłością i innymi czynnikami ryzyka. Na koniec podpowiemy, jak poprawić zdrowie pęcherza.

Czy wiesz, że w samej Wielkiej Brytanii na nietrzymanie moczu cierpi ponad 14 milionów dorosłych osób? Ta powszechna przypadłość objawia się takimi dolegliwościami jak popuszczanie moczu czy zwiększona potrzeba i częstotliwość oddawania moczu. Nietrzymanie moczu jest szczególnie częste wśród kobiet – szacuje się, że dotyka nawet 40 proc. Brytyjek.

Jaka jest przyczyna nietrzymania moczu u kobiet?

Przyczyn może być wiele: zmiany hormonalne, osłabione mięśnie dna miednicy po ciąży, schorzenia neurologiczne, infekcje, nadaktywny pęcherz czy starzenie się. W zależności od podłoża może wystąpić jednorazowo lub trwać dłużej. Do czynników ryzyka nietrzymania moczu zaliczamy starzenie się, nadwagę i otyłość, a także palenie.

Jak nietrzymanie moczu wpływa na codzienne życie?

Nieleczone nietrzymanie moczu może mocno wpływać na jakość codziennego życia.

Wyzwania, przed którymi stoją pacjentki:

  • Jakość snu: Ciągłe wstawanie w nocy do łazienki i parcie na pęcherz znacząco zaburzają sen. Ponieważ wysypianie jest dla zdrowia i regeneracji niezbędne, nietrzymanie moczu może prowadzić do rozkojarzenia, problemów z koncentracją i zmęczenia w ciągu dnia.
  • Planowanie wizyt w toalecie: Wychodzisz? Jeśli cierpisz na nietrzymanie moczu, musisz się zastanowić, zanim skorzystasz z zaproszenia lub pójdziesz w określone miejsce.
  • Życie zawodowe: Nietrzymanie moczu wpływa na pewność siebie pracownika, jego koncentrację w pracy, wyniki, a także efektywność.
  • Zdrowie seksualne: Z jednego z badań wynika, że 46 proc. kobiet cierpiących na nietrzymanie moczu cierpi też na problemy intymne, niższe libido i chęć do seksu. Takie panie często są skrępowane w łóżku. 3
  • Samoocena: Kobiety, które cierpią na nietrzymanie moczu, ze strachu przed popuszczaniem często tracą pewność siebie.

Jakie są rodzaje i przyczyny nietrzymania moczu?

Popuszczanie moczu w chwili napięcia występuje podczas kaszlu, śmiechu lub w czasie ćwiczeń. Często dotyka kobiety, które rodziły i te po menopauzie. To najczęstszy rodzaj nietrzymania moczu.

Nagłe nietrzymanie moczu ma związek z nadaktywnym pęcherzem, którego ścianki zaciskają się w sposób niekontrolowany. Funkcjonalne nietrzymanie moczu łączy się z wiekiem i chorobami takimi jak demencja, problemy z poruszaniem się czy reumatyzm.

Czy nietrzymanie moczu da się leczyć? Leczenie

Często przepisuje się pacjentom leki na astmę, które jednak niosą ryzyko skutków ubocznych. Innym razem przy poważnych problemach z pęcherzem stosuje się wkładki higieniczne lub rozwiązania operacyjne. Objawy mogą zmniejszyć się też dzięki wprowadzeniu zmian w stylu życia.

Organic Icelandic Angelica leaf extract Arcydzięgiel litwor oraz ekstrakt z pestek dyni Ekologiczny 30 kapsułek Viridian

Organic Icelandic Angelica leaf extract Arcydzięgiel litwor oraz ekstrakt z pestek dyni Ekologiczny 30 kapsułek Viridian

Jak zmienić nawyki i odzyskać kontrolę nad nietrzymaniem moczu?

Oto 3 triki, które pomogą:

  1. Zacznij regularnie wzmacniać mięśnie dna miednicy
  2. Nie pal i nie pij
  3. Utrzymuj zdrową wagę

Jeśli będziesz tak postępować, możesz odzyskać kontrolę nad zdrowiem swojego pęcherza.

O autorce:
Salma Dawood jest doradcą technicznym w Viridian Nutrition. Skończyła dietetykę.

Suplementy i zioła na nietrzymanie moczu:


Źródła:

  1. Buckley, B. S., & Lapitan, M. C. M. (2009) Prevalence of urinary and faecal incontinence and nocturnal enuresis and attitudes to treatment and help seeking amongst a community-based representative sample of adults in the United Kingdom. International journal of clinical practice, 63(4), 568-57.
  2. Irwin DE, Milsom I, Hunskaar S et al. Population-based survey of urinary incontinence, overactive bladder and other lower urinary tract symptoms. Eur Urol 2006; 50(6): 1306-14.
  3. Amy J Sinclair, Ian N Ramsay (2011) The psychosocial impact of urinary incontinence in women. Volume13, Issue3, July 2011, Pages 143-148

Oceń artykuł jeżeli Ci się spodobał:

Ocena: 5/5 | Ilość: 7 ocen

Polecamy Biowitalni.pl

Zapisz się i zyskaj 5% na pierwsze zakupy

My także nie lubimy spamu więc będziesz otrzymywał(a) tylko wartościowe informacje