Masz pytanie? Zadzwoń: +48 788 837 887 | Pn. – pt.: 9:00 - 16:00

Brak produktów

Do kasy Zamknij

Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka

Ilość
Razem

Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Razem produkty:
Razem
Brak produktów
Bezpieczeństwo: Masz 14 dni na zwrot
Dostawa kurierem tylko 12,90 zł
Dostawa GRATIS: Przy zakupie powyżej 250 zł
Szybka wysyłka do 24h

Blog Biowitalni.pl

Pięć sposobów na mądre odchudzanie

Głodówka i zamęczanie się rygorystycznymi zasadami diety okazują się być mniej skuteczne, niż najadanie się do syta, sięganie po pyszne zioła, energetyzujące herbaty i... dużo tłuszczu.

Podstawowe zasady zdrowego trybu życia nie zmieniają się od wieków. Nadal filarem, na którym opiera się piękna sylwetka jest aktywność fizyczna (wystarczy już 15-30 minut dziennie) i odpowiednia dieta. O ile jednak wszyscy są zgodni co do tego pierwszego punktu, to dopiero od niedawna znane są w pełni badania, które potwierdzają zaskakujące fakty dotyczące tego, jak powinna wyglądać zdrowa dieta.

  1. Do niedawna obowiązywał pogląd, że schudnąć można tylko nie jedząc. Brzmi logicznie. Okazuje się jednak, że jest zupełnie odwrotnie. Organizm pozbawiony składników odżywczych jest słaby, działa mniej wydajnie, a to uniemożliwia cieszenie się życiem i uprawianie sportu. Dodatkowo po okresie głodu, gdy dostarczamy sobie nagle pożywienia, ciało pobiera z niego cały tłuszcz i magazynuje go w organizmie ze zdwojoną mocą. To dlatego osoby, które cały dzień nie jedzą a wieczorem rzucają się na pizzę, otrzymują efekty odwrotne od zamierzonych. Dotyczy to też tych, którzy co kilka dni przechodzą na dietę by w końcu się złamać i pochłonąć nadprogramowe góry jedzenia.

  2. Dlatego osoby, które chcą schudnąć, powinny raczej jeść regularne, zrównoważone posiłki. Nowa zasada mówi, że każdy kęs powinien być pełen składników odżywczych. Dzięki temu nie pojawiają się zachcianki na słone czy słodkie produkty, które często wynikają z niedoboru magnezu czy witamin. Unikajmy „pustego” jedzenia, to znaczy potraw, które nie zawierają żadnych korzystnych substancji jak fast foody, a dodatkowo są pełne dodatków, które pogarszają stan zdrowia i figury. Zamiast tego warto sięgnąć np. po Acai bio Rainforest Foods. Acai zawarta w Acai bio Rainforest Foods to pochodząca z Amazonii i przez wieki chroniona jak najcenniejszy sekret jagoda palmowca. Zawiera antyutleniacze, witaminy, kwasy tłuszczowe, minerały, enzymy i błonnik a by dostarczyć sobie uderzeniowej dawki wystarczy dodać 1-2 łyżeczki dziennie do sałatki, kakao czy ulubionego napoju.

  3. Skoro już mowa o błonniku, to warto chwilę się nad nim pochylić. Błonnik to włókno roślinne, które odpowiada za długotrwałe uczucie sytości a przez to sprzyja chudnięciu i unikaniu podjadania. To dlatego dłużej czujemy się syci po porcji kaszy czy makaronu pełnoziarnistego, niż ciastku lub pizzy. Dodatkowo błonnik oczyszcza jelita, przez co zapewnia płaski brzuch i szybką przemianę materii. Na uniwersytecie w Oxfordzie przeprowadzono badania, według których panie, które jedzą dużo błonnika, mają BMI (wskaźnik masy ciała) o 1,5 niższy, niż te, które unikają błonnika. Inne dane mówią, że osoby, które zjadają śniadanie bogate w błonnik, zjadają podczas dnia prawie o 200 kcal mniej.

  4. Jednak chyba najbardziej zaskakujące są dane dotyczące wpływu tłuszczu na smukłą talię. Nie ma wątpliwości, że tłuszcze nasycone i trans zawarte w śmietanie, boczku czy cukierkach nie pomogą ani zdrowiu, ani sylwetce. Jednak okazuje się, że już dobrej jakości tłuszcze z ryb morskich, olejów roślinnych, orzechów czy avocado, w rzeczywistości nie tylko obniżają cholesterol i poprawiają pracę mózgu, ale też sprzyjają utracie wagi. Dobrej jakości tłuszcz pomaga też przyswoić witaminy A, D i E, co jeszcze bardziej wzmacnia jego potencjał jako kluczowy składnik zdrowej diety. Brak pozytywnych tłuszczów w diecie sprawia, że wiecznie głodni rzucamy się na jedzenie. Według badaczy z amerykańskiego Mayo Clinic, zamiast tego powinniśmy sięgać po małe ilości bogatych w kwasy omega-3 tłuszczy kilka razy dziennie, co zahamuje apetyt. Alternatywą może być kompleks naturalny oparty na omega 3,6 i 9, jak Total Nutrition Better You. Total Nutrition Better You zawiera mi.n. Bogate w tłuszcze siemię lniane, spirulinę i wodorosty.

  5. Dużo zależy też od napojów, po które sięgamy podczas diety odchudzającej. To już oczywiste, że trzeba wyeliminować bezwartościowe napoje gazowane. Ale czy wiesz, że to, co pijesz, może oczyszczać ciało, wzmacniać je w walce z kilogramami i spalać tłuszcz? Ekologiczna herbata taka, jak Pukka Detox (lub Pukka Detox z cytryną) to pyszny smak połączony z mieszanką najlepszych ziół. Pukka Detox zawiera nasiona anyżu, kopru włoskiego, kardamonu, lukrecji i selera w zaskakująco pysznym połączeniu dla zdrowego orzeźwienia.

  6. Stosując jakąkolwiek dietę odchudzającą narażamy się na braki w podstawowych składnikach odżywczych. Jednym ze sposobów na uzupełnienie niedoborów może być naturalny suplement z witaminami, minerałami i substancjami znanymi z korzystnych właściwości. Przykładem może być Natural Balance (naturalna waga) Pukka. W składzie znajdziemy arktyczne świeże wodorosty, Trikatu, czarny pieprz, owoce Triphala, owoce gorzkiego melona, ekstrakt z liści zielonej herbaty, nasiona kozieradki, ekstrakt z kory cynamonu i ekstrakt z korzenia kurkumy. Zielona herbata, pieprz i kurkuma to ostatnio modny temat wśród maniaków zdrowego stylu życia a Natural Balance Pukka pozwala codziennie dostarczyć sobie odpowiedniej dawki tych składników i to ekologicznego pochodzenia.

Polecamy Biowitalni.pl

Dlaczego Biowitalni?

Jesteśmy pasjonatami zdrowia i dobrego samopoczucia.Biowitalni to miejsce i ludzie, którzy chcą czerpać siłę i wiedzę z natury.

więcej o nas...

Zapisz się i zyskaj 5% na pierwsze zakupy

My także nie lubimy spamu więc będziesz otrzymywał(a) tylko wartościowe informacje