Masz pytanie? Zadzwoń: +48 788 837 887 | Pn. – pt.: 9:00 - 16:00

Brak produktów

Do kasy Zamknij

Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka

Ilość
Razem

Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Razem produkty:
Razem
Brak produktów
Bezpieczeństwo: Masz 14 dni na zwrot
Dostawa kurierem tylko 12,90 zł
Dostawa GRATIS: Przy zakupie powyżej 250 zł
Szybka wysyłka do 24h

Blog Biowitalni.pl

Przewodnik po naturalnych probiotykach - jak dobrze wybrać

Synergia naturalnych pre- i probiotyków


W większości składasz się z bakterii: faktycznie liczba komórek bakterii przewyższa ilość twoich własnych 10 :1. Większość tych bakterii znajduje się w twoim układzie pokarmowym i działa jak jeden z ważnych organów - wątroba lub mózg - wpływając na zdrowie nie tylko układu pokarmowego, ale i całego ciała.

Współczesny styl życia, w tym stres, alkohol, antybiotyki, brak ruchu i śmieciowe jedzenie może spowodować brak równowagi w twoim organizmie i zmniejszyć obecność dobrych bakterii takich jak Lactobacillus i Bifidobacteria oraz wpłynąć na przyrost tych złych.

Co to jest probiotyk?

Probiotyki są dobrymi bakteriami, które mogą pomóc i poprawić stan zdrowia jelit, przywracając naturalna równowagę. Niektóre z nich wpływają korzystnie na nasze zdrowie, zmniejszając na przykład problemy trawienne lub zwiększając odporność na infekcje.


Efekty działania poszczególnych probiotyków są unikalne i zależą od rodzaju użytego szczepu bakterii. Można wyróżnić ich rodzaj - Lactobacillus, gatunek - Acidophilus, ale na przykład tylko jeden unikalny szczep- Lactobacillus acidophilus DDS-1, określający jego dane korzyści dla zdrowia.

Co to jest prebiotyk?

Prebiotyki to naturalne włókna, które poprawiają bilans dobrych bakterii jelitowych i efekt działania probiotyków poprzez zapewnienie podłoża dla ich wzrostu.
Pełne spektrum prebiotyku stanowi mieszaninę zarówno krótko (np. oligosachardy) jak i długołańcuchowych prebiotyków (np. inulina). Krótkie i dłuższe łańcuchy prebiotyków działają na róże miejsca w jelicie grubym (okrężnica). Zatem ważne jest ich pełne spektrum. Prebiotyki zapewniające pełen zakres długości od 2 do 60 ogniw molekularnych w cząsteczce (czyli pełne spektrum) należą do najlepiej przebadanych typów prebiotyków.

Prebiotyki znalezione w suplementach najczęściej pochodzą z korzenia cykorii, ale można je także znaleźć w produktach spożywczych, takich jak: topinambur, liście mniszka lekarskiego, czosnek, pory, cebula, szparagi.
Jeśli szukasz dobrego suplementu probiotycznego wybierz taki, który posiada prebiotyki (pełne spektrum) oraz dobrze przebadane szczepy bakterii połączone razem, tak by otrzymać najaktywniej działającą formułę. 

Przewodnik naturalnych probiotyków

Wybór odpowiedniego probiotyku dla Ciebie jest niezbędny, oto szybkie przypomnienie niektórych, najlepszych bakterii probiotycznych i ich zastosowania.


Najczęściej zadawane pytania:

  • Czy nie wystarczy po prostu zjeść jogurt?
    Do produkcji jogurtu może być używany acidophilus, ale typy bakterii stosowane w kulturach jogurtu często nie są takie same jak te, które maja zdolności probiotyczne. Badania wykazały, że jogurty często maja bardzo niski poziom bakterii, by wpływać znacząco na Twoje bakterie jelitowe.
    Większość powszechnie dostępnych probiotycznych jogurtów i napojów mogą być wyzwaniem dla tych którzy nie tolerują mleka i laktozy. Wiele z nich zawiera też cukry, sztuczne słodziki, aromaty, bądź środki konserwujące.
  • Kiedy najlepiej wziąć probiotyk?
    Dobre probiotyki są odporne na działanie kwasów żołądkowych, więc nie ma jakiegoś konkretnego czasu aby je przyjmować. Dobrze jest wybrać taki czas w ciągu dnia kiedy wygodnie będzie Ci o nich codziennie pamiętać, jak np. podczas śniadania.

  • Czy probiotyki są bezpieczne dla dzieci?
    Probiotyki mogą być bezpiecznie stosowane u dzieci. Najlepiej używać probiotyków dostosowanych do odpowiedniej grupy wiekowej i dozować według zaleceń.

  • Czy mogę używać ich z antybiotykami?
    Tak, kilka badan sugeruje, że probiotyki mogą być używane z antybiotykami i mogą pomóc zapobiec ich negatywnemu działaniu na twoja florę bakteryjną. Probiotyk Saccharomyces boulardii jest odporny na działanie antybiotyków i jest dobrym wyborem.

  • Czego mogę się spodziewać biorąc probiotyk?
    Żeby probiotyki zadziałały jest potrzebne trochę czasu. Zaleca się codzienne przyjmowanie probiotyku przez co najmniej cztery tygodnie, aby sprawdzić czy jest on odpowiedni dla Ciebie. Czasami ludzie zauważają drobne zmiany w rytmie wypróżnień już w ciągu kilku pierwszych dni. Twój system trawienny potrzebuje trochę czasu, by wrócić do równowagi.

  • Czy mogę brać probiotyki w czasie ciąży?
    Probiotyki mogą być bezpiecznie stosowane podczas ciąży, a niektóre badania sugerują, że mogą mieć korzystny wpływ na matkę i dziecko.

  • Czy probiotyki kolidują z lekami?
    Występuje brak interakcji pomiędzy probiotykami, a powszechnie stosowanymi lekami. Jeśli jednak przyjmujesz leki immunosupresyjne wtedy powinno się porozmawiać z lekarzem przed zastosowaniem probiotyku.

Źródła:
Roberfroid M, Gibson GR, Hoyles L, et al. Prebiotic effects: metabolic and health benefits. Br J Nutr. 2010 Aug;104 Suppl 2:S1-63.

Kollaritsch H., Holst H., Grobara P., Wiedermann G. (1993) [Prevention of traveler’s diarrhea with Saccharomyces boulardii. Results of a placebo controlled double-blind study]. Fortschr Med 111: 152–156

Williams EA, Stimpson J, Wang D, et al. Clinical trial: a multistrain probiotic preparation significantly reduces symptoms of irritable bowel syndrome in a double-blind placebo-controlled study.  Aliment Pharmacol Ther. 2009 Jan;29(1):97-103. 

Shah, NP, et al., 1995. Survival of Lactobacillus acidophilus and Bifidobacterium bifidum in commercial yoghurt during refrigerated storage. International Dairy Journal 5, 515–521

Ben Brown

Ben Brown

Ekspert medycyny naturalnej, były dyrektor techniczny w firmie Viridian Nutrition.

Wiodący ekspert w dziedzinie żywienia, medycyny naturalnej i zdrowego stylu życia. Jest uznanym mówcą międzynarodowym, uczy na temat zdrowego żywienia, dietetyki i suplementacji. Jest autorem książki "The Digestive Health Solution". Jest członkiem rady doradczej przy UK Collage of Nutrition and Health (BCNH), występuje regularnie na międzynarodowych konferencjach i warsztatach oraz udziela się w branżowych gazetach i naukowych czasopismach. 

Czytaj artykuły eksperta

Polecamy Biowitalni.pl

Dlaczego Biowitalni?

Jesteśmy pasjonatami zdrowia i dobrego samopoczucia.Biowitalni to miejsce i ludzie, którzy chcą czerpać siłę i wiedzę z natury.

więcej o nas...

Zapisz się i zyskaj 5% na pierwsze zakupy

My także nie lubimy spamu więc będziesz otrzymywał(a) tylko wartościowe informacje