Masz pytanie? Zadzwoń: +48 788 837 887 | Pn. – pt.: 9:00 - 16:00

Brak produktów

Do kasy Zamknij

Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka

Ilość
Razem

Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Razem produkty:
Razem
Brak produktów
Bezpieczeństwo: Masz 14 dni na zwrot
Dostawa kurierem tylko 12,90 zł
Dostawa GRATIS: Przy zakupie powyżej 250 zł
Szybka wysyłka do 24h

Blog Biowitalni.pl

Zdrowy sen – 4 wskazówki jak o niego zadbać

Kto nie czuje się od czasu do czasu zbyt zestresowany by zasnąć lub zbyt niewyspany, by dać sobie radę z codziennymi obowiązkami? Pomóc w przeciwdziałaniu problemom ze snem mogą proste zmiany wieczornych przyzwyczajeń.

Dookoła tematu zdrowego snu nagromadziło się sporo mitów. Mówi się na przykład, że każdy powinien spać osiem godzin, choć w rzeczywistości jakość snu jest o wiele ważniejsza niż jego długość. Ważne więc, aby mieć nieprzerwany, spokojny wypoczynek, a nie – by koniecznie „wyleżeć” wymaganą ilość czasu. Warto iść spać wtedy, gdy naprawdę jest się śpiącym, a nie zmuszać się do leżenia w łóżku, bo „tak trzeba”. Bezsenne przewracanie się w pościeli zwiększa tylko poziom stresu i sprawia, że organizmowi trudniej jest produkować melatoninę, gdy już w końcu zaśniemy.

 Jak można zapewnić sobie zdrowy i spokojny sen?


1.    Jakość snu nie ilość

Tak jak wspominaliśmy powyżej - idź spać gdy jesteś zmęczony, nie zmuszaj się do wcześniejszego kładzenia się spać, tylko posłuchaj swojego organizmu – połóż się do łóżka na pół godziny wcześniej niż przeciętnie czujesz się wieczorem zmęczony. Intensywne ćwiczenia i obfite posiłki mniej niż 2 h przed zaśnięciem nie sprzyjają jakości Twojego snu.

2.    Światło i technologia a sen

Smartfony, tablety i telewizory emitują niebieskie światło, które przypomina jasny blask dnia. Gdy wieczorem świecimy nim sobie w oczy, mózg dostaje sygnał, że wciąż jest wcześnie. Warto wyłączyć takie urządzenia na półtorej godziny przed pójściem spać. W niektórych urządzeniach jest funkcja ochrony wzroku, która pozwala zmienić odcień światła na żółty, kojarzący się z zachodzącym słońcem. Można też ściągnąć program tego typu na laptop czy tablet (np.: aplikacje na telefon)

3.    Rytm pobudek równie ważny

Rano jest odwrotnie – najlepszym sposobem, by się obudzić, jest właśnie kontakt z jasnym światłem dnia. Latem wystarczy odsłonić zasłony; zimą warto wypróbować choćby zegar emitujący światło czy zapalić tuż po wstaniu łagodną lampę solną. W przeciwieństwie do ostrego sygnału budzika, który zwiększa poziom stresu w ciele, pozwalają one zacząć dzień łagodnie. Ważne też, by budzić się codziennie o mniej więcej tej samej porze.

4.    Zadbaj o odpowiedni poziom magnezu

Magnez pomaga się zrelaksować, bo dzięki niemu receptory GABA w mózgu i układzie nerwowym pracują sprawnie. Te same receptory pomagają mózgowi osiągnąć stan wyciszenia, gdy tego potrzeba – dlatego mówi się, że magnez jest dobry na stres. Zdarza się, że osoby cierpiące na bezsenność obserwują poprawę, gdy wzbogacają dietę o magnez. To ważne, bo pozwala uniknąć zaklętego kręgu: niewyspani i budzący się w ciągu nocy stajemy się bardziej zestresowani, a w stresie jeszcze trudniej zasnąć i się zregenerować.

Warto wykorzystać magnez, by wzbogacić swoją wieczorną rutynę przed pójściem spać. Niekoniecznie trzeba łykać w tym celu tabletki. Prysznic czy kąpiel przed snem warto wzbogacić o olejek magnezowy taki jak BetterYou Magnesium Oil Goodnight Spray lub przyjemny lawendowy Mineralny balsam magnezowy - Zdrowy Sen .
Badania z 2010 roku* udowodniły, że tą drogą magnez wchłania się pięć razy szybciej niż tabletka, co ważne, jeśli potrzebujesz szybko się wyciszyć. Spray'u możesz użyć jako mgiełki do ciała po prysznicu, a płatków magnezowych dodać do kąpieli. 



   better You magnez sen


                     

*A pilot study by Watkins & Josling (2010) found that magnesium levels increased with BetterYou Magnesium Oil an estimated five times quicker compared with oral supplementation.

Photo by Tracey Hocking on Unsplash.

Polecamy Biowitalni.pl

Dlaczego Biowitalni?

Jesteśmy pasjonatami zdrowia i dobrego samopoczucia.Biowitalni to miejsce i ludzie, którzy chcą czerpać siłę i wiedzę z natury.

więcej o nas...

Zapisz się i zyskaj 5% na pierwsze zakupy

My także nie lubimy spamu więc będziesz otrzymywał(a) tylko wartościowe informacje